Formació continuada i post-grau

Postgrau en Enginyeria d’Incendis i Anàlisi de Risc

Descripció:

Les matèries perilloses, les instal·lacions amb risc, els incendis, les explosions, els riscos tecnològics o els riscos naturals són exemples dels perills que ens envolten i que cal gestionar d'una forma global i integrada. La necessitat de protegir les persones, els bens i el medi ambient d'aquests riscos requereix d'uns professionals preparats per detectar-los, analitzar-los i per desenvolupar les respostes necessàries que garanteixin els nivells de seguretat adequats per a la societat, fent servir les tecnologies més avançades existents actualment.

El Curs en enginyeria d'incendis i anàlisi de risc vol preparar professionals amb els coneixements i competències necessàries per donar resposta des d'una visió global i transversal als requeriments que les empreses i institucions tenen actualment en l'àmbit de la seguretat.

+Informació

Curs monogràfic de simulació d’incendis aplicat al disseny prestacional

Descripció:

Les eines de simulació computacional ofereixen la possibilitat d’implementar solucions alternatives al codi prescriptiu per a resoldre problemes de protecció contra incendis. Amb una bona capacitació en el seu ús i entenent‐ne les limitacions i fortaleses, podem recrear de forma fidedigne escenaris complexos i avaluar‐ne, quantitativament les solucions implementades.

Objectius:

L’objectiu del curs és introduir a l’alumne en l’aplicació del disseny prestacional com a alternativa al disseny
prescriptiu en l’enginyeria de protecció contra incendis, introduir‐lo també en l’ús del simulador FDS i de l’eina
Pyrosim (que facilita l’elaboració dels models a simular amb FDS) i en l’ús de simuladors d’evacuacions presentant els principis teòrics del camp del comportament humà, amb la finalitat d’utilitzar‐los com a eina de treball en l’aplicació del disseny basat en prestacions.
El curs va dirigit a professionals amb formació i/o experiència prèvia en el camp de la seguretat contra incendis que vulguin iniciar‐se en l’aplicació del disseny basat en prestacions i en l’ús de les eines de simulació d’incendis i evacuació necessàries per a dur‐lo a terme.

L’objectiu del curs és introduir a l’alumne en l’ús del simulador FDS i de l’eina Pyrosim (que facilita l’elaboració dels models a simular amb FDS) amb la finalitat d’utilitzar-los com a eina de treball en l’aplicació del disseny basat en prestacions.

El curs va dirigit a professionals amb formació i/o experiència prèvia en el camp de la seguretat contra incendis que vulguin iniciar-se en l’ús del simulador FDS.

Coordinació:  Eulàlia Planas.

Professorat: UPC, experts convidats.

Places limitades: 20 (Inscripcions a partir del 15 de juliol de 2021)

Informació: PDF